/Files/images/13647317762048321956_2.gif

Для маленької дитини художня література й дитяча книжка є потужнім засобом емоційного розвитку, тому що спостерігаючи за виразом обличчя дорослого, який читає книгу, та розглядаючи ілюстрації, дитина намагається наслідувативираз обличчя того, хто їй читає вірш, казку чи оповідання, копіює вираз обличчя персонажів літературних творів – показує як вони радіють, сумують, як дивуються. Слухаючи літературні твори, дитина вчиться радіти, співчувати та сумувати. Отже вона не тільки знайомиться з різними емоційними станами людини, а й тренується відчувати та передавати своїпочуття.

Твори художньої літератури розширюють кругозір дитини, розкривають таємниці природи, знайомлять її з подіями давно минулих часів, відкривають невідомі країни тощо. Оповідання та вірші про дітей вчать дошкільників взаємодіяти у колективі однолітків, ділитися іграшками, не ображати новачків.

Художня література та дитяча книжка є потужними засобами формування фонематичного слуху та правильної звуковимови, збагачення словника дитини, розвитку зв’язного мовлення.

Як слід читати книги дітям

Дитяча книга — це гармонія тексту і графіки. Не слід забувати про ілюстрації. На цьому етапі вона буде служити практичним керівництвом у спілкуванні з книгою. Малюнок повинен бути розрахований на тривале розглядання, до нього дитина повертається не один раз. Текст, що знаходиться поруч з малюнком, робить останній «читаним». Паралельне з читанням розглядання ілюстрацій допомагає глибше сприймати прочитане.

дівчина читання книги

У цьому віці дитина вже може сприймати художній твір тільки на слух. Для її кращого сприйняття слід читати малюкові. А для того, щоб діти накопичували не тільки відомості про героїв і події, але й вчилися пов’язувати зміст книги з її оформленням і навпаки, неодмінно слід відразу ж після читання розглядати з дітьми кожну прочитану книгу за всіма правилами:

  • спочатку мама «очі в очі» читає дитині текст і не показує картинок;
  • далі разом розглядаємо обкладинку, потім повільно перегортаємо сторінки;
  • обдумуємо, що зображено на обкладинці, розмежовуємо ілюстрації та написи;
  • демонструємо порядок читання написів зверху вниз, виділяємо серед написів на обкладинці прізвище автора і заголовок книги;
  • співвідносимо прізвище автора з особистим читацьким досвідом дитини, а заголовок книги — з малюнком на обкладинці;
  • слід виразно, правильно розставляти акценти-наголоси. Якщо сходу робити це вам важко, попередньо потренуйтеся.

Років до 5-ти деякі діти починають читати самі, але форсувати це не варто — в результаті наукових досліджень доведено, що до 6-річного віку у дитини в основному розвивається права півкуля, яка відповідає за естетичний розвиток, і тільки потім підключається ліва (математична), що відповідає, у тому числі і за читання.

книги читати малюку

Батькам, які хочуть, щоб читання залишилося одним з улюблених занять дитини на все життя, слід взяти до уваги наступні важливі моменти.

По-перше,слід враховувати психофізичні особливості, притаманні дітям кожної вікової групи.

По-друге,намагайтеся завжди читати малюку виразно.Не впадайте у відчай, якщо у вас не дуже хороша дикція, не поставлений голос і інше, і інше. Ваші старання все одно не залишаться неоціненими — головне, для дитини, що читає разом з ним мама або близька для нього людина, — малюк чудово зрозуміє ті емоції, якими ви хотіли з ним поділитися. Читайте так як у вас виходить, в даному випадку це не головне.

книги дітям 3 4 років

По-третє,прищепіть дитині дбайливе ставлення до книги. Добре, якщо в сім’ї усі з повагою ставляться до книг. Принаймні книги повинні зберігатися в певному місці. Малюкові слід з самого раннього віку вселяти, що книгу не можна рвати, її треба читати або розглядати акуратно, — вона «жива», вона розповідає нам багато захоплюючих історій. Можна ввести вдома традицію: кожну нову книгу «запрошуйте» до хати як найдорожчого гостя, «усаджуйте» на почесне місце на книжковій полиці серед інших книг-друзів. Подивіться ілюстрації до нової книги, припустіть, про кого або про що в ній піде розповідь. Читати ж нову книгу слід тільки тоді, коли дитина емоційно готова.

книги дітям 4 5 років

По-четверте,не читайте разом з дитиною наспіх, перетворіть читання на якийсь ритуал. Дитина може зайняти зручну для нього позу — найчастіше малята забираються до мами на коліна. Посадіть її так, щоб бачити реакцію крихітки. Перший раз читайте «очі в очі», не відволікаючись на ілюстрації. Поясніть малюкові, що книга не любить, коли її переривають. Потім розгляньте картинки і задайте малюкові питання до них, спробуйте з’ясувати, чи зрозумів він, про що йде мова, або щось йому не ясно. Обов’язково поясните те, що дитина не зрозуміла, і прочитайте текст ще раз.

книги дітям 5 6 років

По-п’яте,щоб не відбити у дитини бажання читати, ніколи не примушуйте її до читання, і не дивіться на годинник — керуйтеся тільки тим, зацікавлений малюк чи вже ні. Ніколи не соромте малюка (особливо у присутності сторонніх) за те, що він уже цілий тиждень не брав до рук книжку, — це може завдати йому психічну травму. Безпрограшним варіантом, як і в багатьох інших ситуаціях, залишається виховання любов’ю: гортаючи улюблені книжки в обнімку з дитиною, читаючи, розподіливши ролі разом з татом, можна домогтися набагато більшого ефекту, ніж надмірною строгістю.

Круть та Верть. Колосок

Івасик-Телесик (1989) - мультфільми українською мовою

Кривенька Качечка - мультфільми українською мовою

Лисичка З Качалкою - українські казки

Котик та Півник - мультфільми українською мовою

Кiлькiсть переглядiв: 240

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.